24/04/2024 6:23 μμ

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Αυτά είναι τα νέα σχέδια για την Αττική Οδό: Υμηττός μέχρι τη Ραφήνα και Κορωπί έως Καλύβια

Η πρόταση υποβλήθηκε πριν λίγες μέρες στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών


Η πρόταση τριών μεγάλων τεχνικών ομίλων της χώρας προβλέπει την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Ραφήνα, την επέκταση της Αττικής Οδού από τον κόμβο Κορωπίου έως τον κόμβο Καλυβίων με στόχο να αναβαθμιστεί η σύνδεση με το Λαύριο.

Τις συμμαχίες της επόμενης μέρας για την νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού αξίας άνω του 1 δισ. ευρώ οργανώνουν προεκλογικά οι τρεις ισχυρότεροι όμιλοι παραχωρήσεων της χώρας.

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Άκτωρ Παραχωρήσεις και η ΑVAX, βρίσκονται πίσω από την πρόταση που διεκδικεί την κατασκευή της νέας γενιάς των επεκτάσεων της Αττικής Οδού και υποβλήθηκε πριν λίγες μέρες στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, προκειμένου να προχωρήσει με το νέο θεσμό των πρότυπων προτάσεων (unsolicited proposal) που ψηφίστηκε από την απερχόμενη κυβέρνηση πέρσι το καλοκαίρι.

Η πρόταση των τριών μεγάλων τεχνικών ομίλων της χώρας προβλέπει την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Ραφήνα, την επέκταση της Αττικής Οδού από τον κόμβο Κορωπίου έως τον κόμβο Καλυβίων με στόχο να αναβαθμιστεί η σύνδεση με το Λαύριο και την υπόγεια σήραγγα της Ηλιούπολης από τον Καρέα έως την Λ. Βουλιαγμένης.

Ο αρχικός σχεδιασμός που φαίνεται να τηρείται προέβλεπε και την μετατροπή της Λ. Βουλιαγμένης σε δρόμο ελεύθερης κυκλοφορίας χωρίς φανάρια. Σύμφωνα με πληροφορίες στο νέο σχήμα η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ θα ελέγχει ποσοστό 36% και από 32% οι δύο μέτοχοι της υφιστάμενης Αττικής Οδού, Άκτωρ Παραχωρήσεις και ΑVAX.

Για τη σήραγγα Ηλιουπόλεως υπάρχει ήδη συμφωνία μεταξύ υπουργείου και της Lamda Development προκειμένου να χρηματοδοτηθούν οι μελέτες για την επέκταση προς τα νότια προάστια ενώ για τις άλλες επεκτάσεις δεν υπάρχει καμία μελετητική ωριμότητα. Παρά τα σενάρια και τα εναλλακτικά σχέδια που μελετήθηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση για τα νέα έργα της Αττικής Οδού τελικά επιλέχθηκε να δοθεί η υφιστάμενη σύμβαση χωρίς πρόσθετα έργα και να «πακεταριστούν» σε μία νέα σύμβαση με νέα διόδια, οι υπόλοιπες επεκτάσεις του αστικού αυτοκινητόδρομου.

Για το νέο σχεδιασμό είχε προϊδεάσει και ο πρώην υφυπουργός Γιώργος Καραγιάννης τον προηγούμενο μήνα, λέγοντας ότι απόφαση της κυβέρνησης εφόσον επανεκλεγεί είναι η δημιουργία ενός ενιαίου έργου για τις επεκτάσεις που θα τρέξει η επόμενη κυβέρνηση με την μέθοδο των πρότυπων προτάσεων.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι στην σχετική πλατφόρμα υποβολής προτάσεων που άνοιξε το υπουργείο το προηγούμενο διάστημα έχουν υποβληθεί τουλάχιστον άλλες πέντε προτάσεις από μεγάλους τεχνικούς ομίλους για άλλα έργα, τα οποία θα επεξεργαστεί η νέα κυβέρνηση.

Ο θεσμός των unsolicited proposal περιλαμβάνει έργα άνω των 200 εκ. ευρώ με στόχο να δημιουργηθεί ένας μηχανισμός ωρίμανσης υποδομών που θα συμβασιοποιούνται μέσω ΣΔΙΤ, παραχώρησης ή ακόμη και ως κλασικά δημόσια έργα, αξιοποιώντας την ευελιξία του ιδιωτικού τομέα. Οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι πιέζουν ώστε ο πήχης του προϋπολογισμού των πρότυπων προτάσεων να πέσει για να μπορούν με τον ίδιο τρόπο να προχωρήσουν και περιφερερειακά έργα.

newmoney.gr

Διαβάστε τα τελευταία νέα της ανατολικής Αττικής μόνο στο anatolika24.gr.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *