Search
Close this search box.

“Οπενχάιμερ” και “Ανατομία Μιας Πτώσης”, στο Cine Αελλώ

Δύο σπουδαίες ταινίες έρχονται από την Πέμπτη στον κινηματογράφο της Ραφήνας


“Οπενχάιμερ” & “Ανατομία Μιας Πτώσης” είναι οι ταινίες που έχει προγραμματίσει για την επόμενη κινηματογραφική εβδομάδα το Cine Αελλώ στη Ραφήνα, από την Πέμπτη 14 Σεπτεμβρίου έως και την Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου.

ΟΠΕΝΧΑΪΜΕΡ
OPPENHEIMER
Σκηνοθεσία: Κρίστοφερ Νόλαν.
Πρωταγωνιστούν: Κίλιαν Μέρφι, Έμιλι Μπλαντ, Ματ Ντέιμον,
Ρόμπερτ Ντάουνι τζούνιορ.
Διάρκεια: 180 λεπτά
Ώρα έναρξης: 20.45 (Μία προβολή)

Tο 1926, ένας 22χρονος Αμερικανός φοιτητής διδακτορικού, ο Τζέι Ρόμπερτ Οπενχάιμερ, κάνει τις σπουδές του στο Κέιμπριτζ. Νοσταλγεί την πατρίδα του, πνίγεται από υπαρξιακή αγωνία και δεν τα καταφέρνει καλά στο εργαστήριο.

Οι καθηγητές του τον προτρέπουν να συνεχίσει με θεωρητικές σπουδές στη Γερμανία, όπου κι ολοκληρώνει το διδακτορικό του. Επιστρέφοντας στην Αμερική, φιλοδοξεί να εξελίξει την έρευνα πάνω στην κβαντική φυσική. Αρχίζει να διδάσκει στο Μπέρκλεϊ και στο CalTech, ξεκινώντας με έναν μόνο φοιτητή.

Γνωρίζει τη μελλοντική γυναίκα του, την Κίτι, βιολόγο και πρώην κομμουνίστρια και ζει έναν παθιασμένο έρωτα με την Τζιν Τάτλοκ, ψυχίατρο και μέλος του Κομμουνιστικού Κόμματος των ΗΠΑ.

Το 1938, η ναζιστική Γερμανία προχωρά με τη μελέτη της διχοτόμησης του ατομικού πυρήνα. Το 1942, στη διάρκεια του Β’ Παγκόσμιου, ο Αμερικανός Στρατηγός Λέσλι Γκρόουβς στρατολογεί τον Οπενχάιμερ και τον βάζει επικεφαλής του Manhattan Project, του προγράμματος που θα κατασκευάσει την πρώτη ατομική βόμβα.

Ο Εβραίος επιστήμονας συγκεντρώνει μια διεθνή επιστημονική ομάδα και όλοι εγκαθίστανται με τις οικογένειές τους στην έρημο του Λος Άλαμος και ξεκινούν τα πειράματα.

Μετά από τη ρίψη της ατομικής βόμβας στην Ιαπωνία και αφού πλέον ο Οπενχάιμερ θεωρεί τον εαυτό του «καταστροφέα των κόσμων», η επιτροπή του Μακάρθι επικαλούμενη ότι έχει σχέσεις με το κομμουνιστικό κόμμα, αλλά κατά βάση επειδή ο Αμερικανός επιστήμονας ήταν Εβραίος και κυρίως δημόσια διατύπωσε την αντίθεσή του στην κυβέρνηση για τη χρήση των πυρηνικών, τον υποβάλλει σε μία εξαντλητική ανάκριση, που σκοπό έχει να πλήξει την επαγγελματική του ακεραιότητα.

Πέρασαν αρκετά χρόνια για να αποκατασταθεί η φήμη και το όνομά του άτυπου διαδόχου του Αϊνστάιν, που με τη συνάντησή τους ο Νόλαν αποφασίζει να γράψει και τον επίλογο αυτού του βιογραφικού έπους.

Βασισμένο στο βραβευμένο με Πούλιτζερ βιβλίο «Ο θρίαμβος και η τραγωδία του Ρόμπερτ Οπενχάιμερ» των Κάι Μπερντ και Μάρτιν Τζ. Σέργουιν, ο Βρετανός σκηνοθέτης, σε μία από τις ελάχιστες ταινίες που δεν καταπιάνεται με το θέμα του χρόνου, φέρνει στο επίκεντρο ένα από τα πιο σημαντικά πρόσωπα του 20ου αιώνα, ανιχνεύοντας όλες τις παραμέτρους πίσω από την πιο καθοριστική στιγμή της σύγχρονης Ιστορίας.

Με αλλεπάλληλα φλας μπακς και ένα ιλιγγιώδες μοντάζ, ανατρέπει για μια ακόμα φορά τους κανόνες της γραμμικής αφήγησης, αλλά και ενός τυπικού biopic, και δίνει ένα πλήρες πορτρέτο του Οπενχάιμερ, εστιάζοντας τόσο στο επιστημονικό του έργο όσο και στην προσωπική του ζωή.

Με βασικό άξονα το ηθικό του δίλημμα, ο Οπενχάιμερ του Νόλαν γίνεται ένα τραγικό πρόσωπο, που θέλει να σώσει την ανθρωπότητα, αλλά τελικά εμπλέκεται στα κυβερνητικά γρανάζια και τις πολιτικές αποφάσεις, υπογράφοντας ουσιαστικά την καταδίκη της.

Η σεκάνς της δοκιμής της ατομικής βόμβας στο Λος Άλαμος -μία από τις καλύτερες της ταινίας -αποτυπώνει ακριβώς αυτό τον διχασμό και ο Νόλαν με μαεστρία και άψογη χρήση των τεχνολογικών εφέ, μας κάνει κοινωνούς αυτής της συγκλονιστικής μέρας, ανεβάζοντας στα ύψη την αδρεναλίνη.

Στη συνέχεια, ακολουθώντας περισσότερο τη λογική ενός πολιτικού θρίλερ, στέκεται στην περιπέτεια του κεντρικού του ήρωα με την επιτροπή του Μακάρθι και κυρίως με τον Λούις Στρος, ο οποίος και ενορχήστρωσε αυτή την επίθεση εναντίον του. Σε αυτό το τρίτο μέρος, επιμένει στις εξονυχιστικές λεπτομέρειες της ακροαματικής διαδικασίας, οι οποίες συχνά μπερδεύονται και προκαλούν ένα χάος στον θεατή, που όμως τελικά λειτουργεί, γιατί αποκαλύπτει τις χαώδεις κυβερνητικές πρακτικές.

Εύστοχα δεν επιλέγει να δείξει τι συνέβη στη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι, αφού ούτε και ο Οπενχάιμερ βίωσε τις συνέπειες της ανακάλυψης του, αλλά με μία ποιητική σκηνή παρουσιάζει τις φρικτές εικόνες των ανθρώπινων θυμάτων εν ειδεί εφιάλτη, που στοιχειώνει τον επιστήμονα στην καθημερινότητά του.

Στρατευμένος καταφανώς ο Νόλαν κατά των πυρηνικών, βρίσκει πάντα τον τρόπο σε αυτό το πολυσύνθετο blockbuster να θέσει το μεγάλο δίλημμα της επιστήμης αλλά και του ίδιου του Οπενχάιμερ, που πάντα παραμένει επίκαιρο, ενώ ταυτόχρονα αντιμετωπίζει με συμπάθεια αυτό τον Αμερικανό Προμηθέα, που είχε όραμα, αλλά και αμέτρητη φιλοδοξία, που δοκίμασε την πτώση για να βρει τελικά τη δική του κάθαρση, αφήνοντας πίσω του μία τρομακτική παρακαταθήκη, πράγμα που ο σημαντικός δημιουργός φροντίζει διαρκώς να μας υπενθυμίζει.

ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΜΙΑΣ ΠΤΩΣΗΣ
ANATOMIE D’UNE CLUTE
Σκηνοθεσία: Ζιστίν Τριέρ.
Πρωταγωνιστούν: Σάντρα Χίλερ, Σουάν Αρλό.
Διάρκεια: 150 λεπτά
Ώρα έναρξης: Δευτέρα – Τετάρτη 20.30 (Μία προβολή)

Τον τελευταίο χρόνο, η Σάντρα, μια Γερμανίδα συγγραφέας, ο Γάλλος σύζυγός της Σάμουελ, που περιμένει να εκδοθεί το πρώτο του βιβλίο, και ο εντεκάχρονος γιος τους Ντάνιελ, ο οποίος αντιμετωπίζει προβλήματα όρασης μετά από ένα ατύχημα για το οποίο ο πατέρας του αισθάνεται ένοχος, ζουν σε μια απομακρυσμένη πόλη στις γαλλικές Άλπεις.

Όταν ο Σάμουελ βρίσκεται νεκρός στο χιόνι, έξω από το σαλέ τους, η αστυνομία αναρωτιέται αν αυτοκτόνησε ή σκοτώθηκε. Η αιτία θανάτου μένει αδιευκρίνιστη, αλλά η Σάντρα θεωρείται η κύρια ύποπτη, μέχρι που προφυλακίζεται για να πάρει τελικά άδεια μητρότητας μέχρι τη δίκη.

Μόνο που ο Ντάνιελ είναι ο μοναδικός αυτόπτης μάρτυρας, οπότε ορίζεται επίτροπος να την επιβλέπει, ώστε να μην τον επηρεάσει. Σιγά σιγά η δίκη ξεπερνάει τη διερεύνηση των συνθηκών του θανάτου του Σάμουελ και μετατρέπεται σε ένα ψυχολογικό ταξίδι στα βάθη της συγκρουσιακής σχέσης του ζευγαριού.

Η τρίτη κατά σειρά γυναίκα που κερδίζει τον Χρυσό Φοίνικα, μετά από την Τζέιν Κάμπιον και τη Ζουλιά Ντικουρνό, με την πρόφαση ενός δικαστικού αμφίσημο θρίλερ φτιάχνει ένα στιβαρό δράμα, που αποκαλύπτει τις παθογένειες μιας σχέσης.

Η κατάθεση της Γερμανίδας Σάντρα στους Γάλλους αστυνομικούς, που γίνεται στα αγγλικά, γεγονός που δυσχεραίνει τόσο την επικοινωνία όσο και τη δυνατότητα να γίνει πιστευτή, καταλήγει σε μία εκ βαθέων εξομολόγηση.

Από την πλευρά τους, οι Αρχές εισβάλλουν βίαια στην προσωπική της ζωή, φέρνοντας στο φως τους καβγάδες με τον σύζυγό της, τα ψυχολογικά προβλήματα που αντιμετώπιζε εκείνος, τη ζήλια που έτρεφε για την επαγγελματική της επιτυχία, αλλά και τις απιστίες της.

Εκείνη με τη σειρά της με ειλικρίνεια προσπαθεί όχι να αποδείξει ην αθωότητά της, αλλά να μιλήσει για αυτό το σκοτεινό κεφάλαιο του γάμου της.

CINE ΑΕΛΛΩ
Ελ. Βενιζέλου 12 – Ραφήνα
Τηλ.: 2294023420

Διαβάστε τα τελευταία νέα της ανατολικής Αττικής μόνο στο anatolika24.gr.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *