Search
Close this search box.

Γ. Κοκκόλης: 10+1 δημοφιλείς μύθοι και σενάρια καταστροφολογίας για τα μεγάλα έργα σε Ραφήνα και Πικέρμι

"Oι δημότες να ξέρουν τι, γιατί και πως δρομολογούνται τα έργα στην περιοχή μας"


Βρισκόμαστε μερικές ημέρες πριν τη διεξαγωγή των δημοτικών εκλογών και δυστυχώς αντί η πολιτική αντιπαράθεση να περιλαμβάνει σύγκριση των προγραμμάτων, διάλογο και πρακτικές προτάσεις για το Δήμο μας, έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με τη διάχυση αστικών και άλλων μύθων κατά της δημοτικής αρχής για έργα που πραγματικά ανεβάζουν το επίπεδο της ζωής μας.

Στο πλαίσιο αυτό αποφάσισα να συγκεντρώσω (ενδεικτικά) 10+1 δημοφιλείς μύθους και σενάρια καταστροφολογίας και φυσικά τα πραγματικά δεδομένα, προκειμένου οι δημότες να ξέρουν τι, για τί και πως δρομολογούνται τα έργα στην περιοχή μας.

Μύθος 1 : «Αττική Οδός και Προαστιακός δεν θα έρθουν ποτέ στη Ραφήνα. Είκοσι χρόνια όλοι οι δήμαρχοι τα ίδια λένε. Αλλά ακόμα και να γίνουν, o Μπουρνούς οικειοποιείται έργα της κεντρικής κυβέρνησης που θα γίνουν έτσι κι αλλιώς»

Η Αττική Οδός και η έλευση του Προαστιακού είναι δύο εμβληματικά έργα που διεκδικήσαμε και πετύχαμε χάρη στις συστηματικές προσπάθειές μας από το 2015. Όταν προτείναμε τη λύση σύνδεσης του λιμανιού μέσω αεροδρομίου η κεντρική κυβέρνηση δεν είχε καν στο σχεδιασμό της τη Ραφήνα αλλά μόνο το Λαύριο.

Σήμερα όχι μόνο πετύχαμε να γίνει διπλή χάραξη τόσο από την Παλλήνη όσο και από το Αεροδρόμιο αλλά στις 17 Μαΐου, η κοινοπραξία ΓΕΚ-ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ– ΑΒΑΞ κατέθεσαν πρότυπη πρόταση για την επέκταση της Ραφήνας υπό τον τίτλο «ΑΘΗΝΑ Ι».

Πρόκειται για την πρώτη πρότυπη πρόταση που κατατίθεται από ιδιωτικό σχήμα στην Ελλάδα για την κατασκευή μεγάλων έργων υποδομής που έχουν εμπορική ελκυστικότητα, επιβεβαιώνοντας πλήρως την στρατηγική μας.

Όσο για τον Προαστιακό, η επέκταση ύψους 308,9 εκατ. € έχει ήδη δημοπρατηθεί από το 2022 και προβλέπεται υπόγεια διέλευση του Προαστιακού στα τελευταία 4 χιλιόμετρα με υπόγειες στάσεις στο κέντρο και το λιμάνι της Ραφήνας. Αυτά τα έργα λοιπόν δεν τα οικειοποιούμαστε γιατί όντως εμείς τα σχεδιάσαμε και πείσαμε δύο διαδοχικές κυβερνήσεις για τη σημασία αλλά και την εμπορική αξία τους.

Μύθος 2: «Το Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας θα γίνει τσιμέντο. Θα καταστραφεί η εκβολή και μαζί της και ο περιβαλλοντικός πλούτος του»

Το έργο οριοθέτησης-διευθέτησης του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας δεν υλοποιείται από το Δήμο Ραφήνας-Πικερμίου αλλά από το Υπουργείο Υποδομών, το οποίο δημοπράτησε το έργο ύψους 85,9 εκατ. € και εκτελεί η INTRAKAT. Σύμφωνα με τη μελέτη δεν πρόκειται να γίνει καμία επέμβαση στην εκβολή του Ρέματος όπως φυσικά και κανένας να κλειστός αγωγός.

Αντίθετα έχουμε διεκδικήσει και θα υλοποιηθεί ποδηλατόδρομος και ζώνη φύτευσης πλάτους 3μ. με 1800 δέντρα. Με αυτόν τον τρόπο προστατεύουμε την πόλη της Ραφήνας και κάνουμε το Ρέμα σημείο αστικής αναζωογόνησης.

Μύθος 3: «Ο Μπουρνούς έδωσε στην Περιφέρεια και το Υφ. Αθλητισμού το γήπεδο στην Αρίωνος. Το γήπεδο δεν ανήκει πια στον Δήμο και οι τοπικές ομάδες δεν θα μπορούν να το χρησιμοποιούν»

Το γήπεδο στην Αρίωνος ανήκει αποκλειστικά και μόνο στον Δήμο Ραφήνας – Πικερμίου. Αυτό που καταφέραμε ήταν να αναβαθμιστεί η εγκατάσταση των 65 στρεμμάτων σε ένα κέντρο ολυμπιακών προδιαγραφών, με χρηματοδότηση από την Περιφέρεια Αττικής χωρίς κόστος για τους δημότες.

Το Παραολυμπιακό Προπονητικό Κέντρο θα περιλαμβάνει πέρα από τους χώρους άθλησης (κλειστό κολυμβητήριο, στίβο, γήπεδα), υπόγειο πάρκινγκ, πάρκο και παιδική χαρά ενώ εμείς ως Δήμος παραχωρούμε ένα ποσοστό χρήσης μέχρι το 50% για τους παρααθλητές.

Αυτό σημαίνει ότι οι ακαδημίες, οι ομάδες και ο κόσμος της Ραφήνας θα μπορούν να απολαμβάνουν τον υπόλοιπο χρόνο το αθλητικό κέντρο ενώ η Περιφέρεια και το Υφ. Αθλητισμού αναλαμβάνουν το 85% των ετήσιων λειτουργικών εξόδων.

Μύθος 4: «Με τη ΜΕΒΑ η Ραφήνα και το Πικέρμι θα γίνουν ο νέος ΧΥΤΑ της Αττικής. Η Μαραθώνος θα γεμίσει σκουπιδιάρικα»

Η Μονάδα Επεξεργασίας Βιοαποβλήτων που θα γίνει στο παλιό Οινοποιείο δεν διαχειρίζεται σκουπίδια αλλά κλαδιά και υπολείμματα τροφίμων, δηλαδή ότι βάζουμε στους καφέ κάδους. Οι μονάδες αυτές χρησιμοποιούνται στο εξωτερικό ακόμα και μέσα στα κέντρα των πόλεων. Από την ΜΕΒΑ θα παράγεται κομπόστ για εμπλουτισμό του χώματος, ενώ ο ανάδοχος που θα αναλάβει τη λειτουργία του θα μαζεύει ΔΩΡΕΑΝ για τους κατοίκους της Ραφήνας και του Πικερμίου.

Για να γίνει αντιληπτή η αστειότητα αυτών των «επιχειρημάτων», λαμβάνω την τιμή να σας αναφέρω πως αυτή τη στιγμή η διαχείριση αυτών των υλικών γίνεται στην καρδιά της Ραφήνας, στην Αύρα. Συνεπώς οι «ευαίσθητοι» προτιμούν μια σοβαρή μονάδα εκτός των αστικών μας κέντρων, με συνολική περιβαλλοντική διαχείριση και την αναβίωση ενός στοιχειωμένου εργοστασίου ή τη συνέχιση της σημερινής κατάστασης;

Μύθος 5: «Το Ντράφι είναι παρατημένο. Τα 156 στρέμματα δεν θα ξεμπλοκάρουν και είναι πρόσχημα για να μην κάνει τίποτα ο Δήμος»

Η δικαστική διαμάχη για τα 156 κοινόχρηστα στρέμματα στο Ντράφι φτάνει προς το τέλος της καθώς ο Δήμος Ραφήνας-Πικερμίου δικαιώθηκε πρωτόδικα και η έφεση αναμένεται να εκδικαστεί εντός του Οκτωβρίου. Αυτό σημαίνει ότι με την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας θα μπορούμε να υλοποιήσουμε τα σημαντικά έργα υποδομής που προβλέπονται ώστε το Ντράφι να έχει σχολεία, αθλητικές εγκαταστάσεις, εκκλησία αλλά και μια κεντρική πλατεία.

Επίσης στην οδό Τσακάλωφ ξεκινάμε τη δημιουργία πλατείας-άλσους με χρηματοδότηση από το Πράσινο Ταμείο ενώ σχεδιάζουμε δράσεις ανάπλασης στους υπόλοιπους κοινόχρηστους χώρους.

Επιπλέον, εξασφαλίσαμε 5,4 εκατ. € για να ολοκληρώσουμε το δίκτυο ομβρίων και να θωρακίσουμε τον πληθυσμό, ενώ στο πλαίσιο του προγράμματος Οδικής Ασφάλειας του ΥΠΕΣ ανακατασκευάζουμε τη Λεωφόρο Αχαιών.

Μύθος 6: «Στην άνω Διώνη δεν θα γίνουν ποτέ οι δρόμοι ούτε θα ξεμπλέξουμε με τα ρέματα. Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ δεν πρόκειται να πάει να κάνει ούτε τους δρόμους που ανακοινώθηκαν».

Για την άνω Διώνη «τρέχουν» δύο μεγάλα έργα. Το πρώτο είναι το πρόγραμμα Οδικής Ασφάλειας του Υπ. Εσωτερικών από το οποίο εξασφαλίσαμε 1,2 εκατ. € για να ασφαλτοστρωθούν σημαντικοί δρόμοι του οικισμού όπως η Φιλώτα, η Β. Φίλιππου και η Μεγάλου Αλεξάνδρου.

Η σύμβαση είναι σε ισχύ και τις επόμενες ημέρες η ανάδοχος ΙΝΤRΑΚΑΤ θα υλοποιήσει το έργο διαψεύδοντας όσους κάνουν μικροπολιτική εις βάρος των κατοίκων. Το δεύτερο μεγάλο έργο είναι η μελέτη διευθέτησης-οριοθέτησης ρεμάτων για το σύνολο του πολεοδομικού σχεδίου, η οποία έχει ολοκληρωθεί και είναι στη διαδικασία των εγκρίσεων από την Περιφέρεια Αττικής και το Υπ. Περιβάλλοντος & Κλιματικής Αλλαγής.

Συνεπώς ο οικισμός ξεμπλοκάρει και θα μπορούμε να υλοποιήσουμε έργα υποδομής στα σημεία που δεν εντοπίζονται ρέματα, δίνοντας δηλαδή οριστική λύση για το 95% των κατοίκων.

Μύθος 7: «Ο Μπουρνούς έχει εγκαταστήσει παράνομο εργοτάξιο στην καρδιά της Ραφήνας».

Δεν υφίσταται κανένα εργοτάξιο στην καρδιά της Ραφήνας, παρά ένας χώρος γραφείων στον οποίο θα εγκατασταθούν προσωρινά οι μηχανικοί, οι επιβλέποντες του έργου διευθέτησης του Μεγάλου Ρέματος Ραφήνας και βεβαίως η Αρχαιολογική Υπηρεσία η οποία παρακολουθεί στενά το έργο.

Μύθος 8: «Η πολεοδομική μελέτη καταστρέφει τις ιδιοκτησίες στο Πικέρμι. Ο Μπουρνούς κάνει «δώρο» στην ELPEN και τη βγάζει εκτός σχεδίου».

Η αναβίωση της πολεοδομικής μελέτης του Πικερμίου που είχε παγώσει από το 2008 φέρνει τάξη και οργάνωση στο κεντρικό Πικέρμι αναβαθμίζοντας την ασφάλεια, τις ιδιοκτησίες και την ποιότητα ζωής μας, αφού πλέον θα υπάρχουν κανονικά οικοδομικά τετράγωνα, δρόμοι, κοινόχρηστοι χώροι και χώροι για σχολεία, εκκλησίες και πολιτιστικό κέντρο.

Η ELPEN έμεινε προς ώρας εκτός σχεδίου γιατί στη ΖΟΕ Μεσογείων (2003) το εργοστάσιο δεν αποτυπώθηκε ως ΒΙΟΠΑ αλλά ως περιοχή αμιγούς κατοικίας. Αν λοιπόν η ELPEN εντασσόταν στο παρόν σχέδιο σύμφωνα με τη νομοθεσία θα έπρεπε να κλείσει υποχρεωτικά το εργοστάσιο σε 12 χρόνια.

Ξεχνούν αυτοί που εύκολα λαϊκίζουν ότι μιλάμε για μια από τις τρεις μεγαλύτερες φαρμακοβιομηχανίες της χώρας, η οποία προσφέρει εκατοντάδες θέσεις εργασίας στην περιοχή μας. Αυτή την αδικία στις χρήσεις γης διορθώνουμε μαζί με το ΥΠΕΚΑ και την μελετητική ομάδα που έχει υπογράψει σύμβαση (16326/01-06-23) με το Τεχνικό Επιμελητήριο την εκπόνηση του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου Ραφήνας-Πικερμίου.

Μύθος 9: «Δεν πρόκειται να γίνει τίποτα με τα δασικά σε Περιβολάκια, Αγ. Τριάδα, Αγ. Μαγδαληνή, Νέο Πόντο»

Όπως ανέφερα ακριβώς από πάνω, στο πλαίσιο της σύμβασης του ΥΠΕΚΑ (16326/01-06-23) με το Τεχνικό Επιμελητήριο για την εκπόνηση του Τοπικού Πολεοδομικού Σχεδίου Ραφήνας-Πικερμίου, έχουμε θέσει τα ζητήματα για τις χρήσεις γης στους οικισμούς της Ραφήνας και με την ολοκλήρωσή του θα προχωρήσουμε σε τροποποίηση του Προεδρικού Διατάγματος για τη ΖΟΕ Μεσογείων (2003).

Μύθος 10: «Τα αεροπλάνα θα πετάνε πάνω από τη Ραφήνα και μας κοροϊδεύουν όταν λένε ότι θα σταματήσουν.»

Ο Δήμος Ραφήνας- Πικερμίου ανέθεσε μελέτη το 2022 και την παρέλαβε τον Ιούλιο του 2023 αναφορικά με το θέμα της ηχορύπανσης προκειμένου να τη χρησιμοποιήσει ως μοχλό πίεσης στις συνεννοήσεις με τους αρμόδιους φορείς αλλά και σε ενδεχόμενη αγωγή στα ελληνικά και ευρωπαϊκά δικαστήρια κατά του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών και της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ).

Μύθος 10+1: «Το ΚΕΛ Ραφήνας θα ρίχνει λύματα στο Μεγάλο Ρέμα Ραφήνας όπως έγινε στη Λάρισα».

Ξεκινάμε από τα βασικά: το ΚΕΛ Ραφήνας δεν θα το διαχειρίζεται ο Δήμος Ραφήνας – Πικερμίου, όπως ισχύει με άλλους βιολογικούς καθαρισμούς στην περιφέρεια αλλά η ΕΥΔΑΠ, με ότι αυτό σημαίνει σε επίπεδο τεχνογνωσίας και πρωτοκόλλων ασφαλείας.

Δεύτερον ο βιολογικός καθαρισμός της Ραφήνας θα είναι τριτοβάθμιος και όχι δευτεροβάθμιος, που σημαίνει πως το νερό που θα παράγεται θα χρησιμοποιείται για την άρδευση του κάμπου των Σπάτων αλλά και των κοινοχρήστων χώρων και των δύο δήμων.

Ο αγωγός εκτόνωσης που κατασκευάζεται στην Αρίωνος προβλέπεται μόνο για λόγους ασφαλείας και το σημείο απόληξης βρίσκεται στον θαλάσσιο χώρο μεταξύ Ραφήνας-Αρτέμιδας. Φυσικά όλα αυτά τα χρόνια ουδέποτε έχει κατηγορηθεί η ΕΥΔΑΠ για διάχυση λυμάτων σε ρέμα ή στη θάλασσα- όπως θα μπορούσε να κάνει στην Ψυττάλεια -η οποία είναι θυμίζω δευτεροβάθμια, όχι τριτοβάθμια όπως της Ραφήνας.

Η θεαματική απορρύπανση του Σαρωνικού, η επιστροφή των ψαριών και η υψηλή ποιότητα των παραλιών του αποδεικνύουν του λόγου το ασφαλές. Εκτός αν οι συνωμοσιολόγοι θεωρούν ότι είναι καλύτερο να ρίχνουμε ακατέργαστα τα λύματα στους δρόμους και τη θάλασσα της Ραφήνας όπως γίνεται μέχρι σήμερα.

Ας τελειώνουμε λοιπόν με τις ανοησίες, τους αστικούς θρύλους και τους υδρολόγους, πολεοδόμους, περιβαλλοντολόγους και μηχανικούς του facebook.

Η πολιτική οφείλει να γίνεται με στοιχεία, με όρους αλήθειας, σκληρής κριτικής και σύγκρισης μεταξύ προγραμμάτων και θέσεων – όχι με φαντασιώσεις και σενάρια. Αυτοί που τα διακινούν απλά γελοιοποιούνται και σπαταλούν πολύτιμη ενέργεια και χρόνο από το να μας παρουσιάσουν πραγματικές προτάσεις.

Γιώργος Κοκκόλης
Υποψήφιος Δημ. Σύμβουλος Ραφήνας-Πικερμίου
Γενικός Γραμματέας Δήμου Ηρακλείου Αττικής
www.kokkolis.gr

Διαβάστε τα τελευταία νέα της ανατολικής Αττικής μόνο στο anatolika24.gr.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *