Επισπεύδουν τις διαδικασίες ηια την επέκταση της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και προς Λαύριο. Στην πρώτη περίπτωση θα γίνει με παράκαμψη της Λεωφόρου Μαραθώνος και στην δεύτερη περίπτωση με διπλάτυνση της υφιστάμενης οδού από Μαρκόπουλο προς το λιμάνι. Τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο Διεκδικούν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις από κοινού με την ΑΒΑΞ.
Οι δύο εταιρείες ως κοινοπρακτικό σχήμα προετοιμάζουν να υποβάλλουν σχέδιο για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, μέσω των Πρότυπων Προτάσεων που δίνει τη δυνατότητα σε ιδιωτικές εταιρείες να αναλαμβάνουν τεχνικές και χρηματοοικονομικές μελέτες για έργα με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ.
Οι δύο επεκτάσεις της Αττικής Οδού για τις οποίες το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επιδιώκει την επίσπευση υλοποίησης τους, αυτή προς Ραφήνα προβλέπει την παράκαμψη της Λεωφόρου Μαραθώνος και τα φανάρια των τοπικών και η άλλη προς Λαύριο προβλέπει διαπλάτυνση της υφιστάμενης οδού από Μαρκόπουλο προς το λιμάνι.
Οι δύο αυτές επεκτάσεις θα περιλαμβάνουν και τη γραμμή του προαστιακού, ώστε τα δύο βασικά λιμάνια να αποκτήσουν σύνδεση με μέσα σταθερής τροχιάς.
Το νέο μοντέλο υλοποίησης έργων υποδομής των Πρότυπων Προτάσεων προβλέπει πως ένας ιδιώτης ή μια κοινοπραξία ιδιωτών αναλαμβάνει να μελετήσει τεχνικά και χρηματοοικονομικά ένα έργο με προϋπολογισμό που ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.
Ο ιδιώτης, σε συνεργασία με τους κατάλληλους συμβούλους καταρτίζει τις τεχνικές μελέτες και το χρηματοοικονομικό μοντέλο για το έργο και στη συνέχεια η κυβέρνηση πραγματοποιεί διαγωνισμό.
Στην περίπτωση που ο ιδιώτης ο οποίος πρότεινε το έργο κερδίσει το διαγωνισμό τότε αναλαμβάνει να το υλοποιήσει με βάση τις μελέτες που ο ίδιος εκπόνησε.
Στην περίπτωση που το έργο ανατεθεί, μέσω του διαγωνισμού, σε άλλη εταιρεία, τότε η τελευταία πρέπει να καταβάλλει σε αυτόν που προετοίμασε το διαγωνισμό το κόστος για τις μελέτες.
Σε κάθε όμως, περίπτωση η διαδικασία αξιολόγησης της πρότυπης πρότασης ολοκληρώνεται σε 90 ημέρες από την ημερομηνία αποστολής του αποδεικτικού παραλαβής της πρότυπης πρότασης.
Διαβάστε ακόμη:
Ραφήνα: Ο δρόμος έχει την δική του ιστορία – Πως έγινε πλατεία
Τρόμος τα μεσάνυχτα στην Αττική Οδό! Κόπηκε στα δύο μια τεράστια πινακίδα (φωτό)
Ο Θοδωρής έφυγε από τη Νέα Μάκρη κι από τότε άνοιξε η γη και τον κατάπιε…