08/09/2024 2:39 πμ

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Ξεκίνησαν οι προβολές στο Cine Αελλώ Ραφήνα

Ποιες ταινίες προβάλλονται από την Πέμπτη 13 Ιουνίου


Ξεκίνησαν οι προβολές στο αγαπημένο μας Cine Αελλώ στη Ραφήνα. Οι ταινίες “Η τελευταία συνεδρία του Φρόιντ” και “Τα παιδιά του χειμώνα” προβάλλονται από την Πέμπτη 13/06 έως και την Τετάρτη 19 του μηνός.

Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΤΟΥ ΦΡΟΪΝΤ
FREUD’S LAST SESSION
Σκηνοθεσία: Ματ Μπράουν.
Πρωταγωνιστούν: Άντονι Χόπκινς, Μάθιου Γκουντ.
Διάρκεια: 108 λεπτά
Ώρα έναρξης: Πέμπτη & Κυριακή 21.00, Παρασκευή & Σάββατο 21.00 & 23.00

Σε σκηνοθεσία Μάθιου Μπράουν και σενάριο του θεατρικού συγγραφέα Μαρκ Στ. Ζερμέν, στη ταινία «FREUD’S LAST SESSION» παρακολουθούμε το Σίγκμουντ Φρόιντ, τον οποίο υποδύεται με αφοπλιστικό τρόπο ο Άντονι Χόπκινς, που προσκαλεί τον εμβληματικό συγγραφέα Κ. Σ. Λούις, σε μια εκ βαθέων συζήτηση. Βρισκόμαστε στο Λονδίνο του 1939, λίγο πριν την έναρξη του πολέμου.

Ο Φρόιντ έχει πρόσφατα δραπετεύσει από το ναζιστικό καθεστώς και δέχεται την επίσκεψη από τον καθηγητή της Οξφόρδης, Λούις. Ένας χριστιανός μυθιστοριογράφος και λόγιος που ήταν περισσότερο γνωστός για το έργο του Τα Χρονικά της Νάρνια. Ο Λούις είναι 40 ετών και είναι υπερασπιστής του Χριστιανισμού. Αντίθετα ο Φρόιντ είναι Εβραίος και ενθουσιώδης άθεος. Αυτό που θα συμβεί είναι μια συζήτηση για το αν υπάρχει Θεός, η οποία ηχεί ξερή και μετρημένη, δίνει όμως την ευκαιρία στο σκηνοθέτη και τον σεναριογράφο του ν’ ανοίξουν έντεχνα την ιστορία τους ώστε να πάρουν επεισόδια από τις ζωές των δύο ανδρών.

Η Άννα Φρόιντ κάνει επίσης μια εμφάνιση ικανή να μας δώσει μια γεύση από την ανερχόμενη καριέρα της ως νεαρή ψυχολόγος που αναγκαστικά ανέχτηκε τη συγκατάβαση των ανδρών συναδέλφων της. Η προσωπική της ζωή δεν είναι λιγότερο θυελλώδης. Η κυριαρχία από τον πατέρα της συνεχίζει, ο οποίος αποδοκιμάζει τον έρωτα της με την Ντόροθι. Ο Λούις συνειδητοποιεί γρήγορα ότι μπήκε σ’ ένα λάκκο λιονταριών. Η επιφυλακή του είναι απαραίτητη, αν θέλει να σταματήσει τη γοητεία της περιφρόνησης του Φρόιντ για τη θρησκεία, στην οποία ο ίδιος αφοσιωμένος.

Ο Φρόιντ, είναι εξόριστος στο Λονδίνο μετά τη φυγή των ναζιστικών διώξεων στη Βιέννη. Η ζωή του να τερματίζει λόγω σοβαρής ασθένειας, τη στιγμή που ο Νέβιλ Τσάμπερλεν μόλις δήλωσε ότι η Αγγλία είναι σε πόλεμο με τη Γερμανία. Καθώς οι δύο άντρες μιλούν, τη συζήτηση τους διακόπτει μια ειδοποίηση αεροπορικής επιδρομής. Ο Λούις γυρνά πίσω στον τρόμο που βίωσε ως έφηβος στρατιώτης στα χαρακώματα του Α’ Παγκοσμίου Πολέμου. Η διάθεση που επικρατεί ανάμεσα στους δυο άντρες είναι ειρωνική. Στο τέλος όμως των εχθροπραξιών, υπάρχει η αίσθηση ότι αυτή η αντιπαράθεση ήταν καθαρτική για τον Λούις.

Το «FREUD’S LAST SESSION» κινείται μεθοδικά μεταξύ τραύματος, σωματικού πόνου και κρυφής σεξουαλικότητας, απεικονίζοντας πως ορισμένα θέματα μπορούν να κρυφτούν καλύτερα από άλλα. Ο Φρόιντ έχει συνεχώς ένα απόστημα στο στόμα, το όποίο το προκαλεί το κάπνισμα και το ποτό. Έχει επίσης απεγνωσμένα ανάγκη από φάρμακα και εμπιστεύεται μόνο την κόρη του για να του τα προμηθεύει.

Αυτή η κόρη είναι στη προσπάθεια να διαχειριστεί τη σχέση της με τον μεγαλομανή πατέρα της, ενώ εργάζεται δίπλα στη σύντροφο της, ωστόσο είναι το βασικό πρόσωπο που κρατάει τον Φρόιντ ζωντανό. Η ταινία είναι μια ήσυχη βιογραφία, με μικρή εμβέλεια αλλά μεγάλο εκτόπισμα. Καθ’ όλη τη διάρκεια της ζωγραφίζει μια ασφαλή αλλά γεμάτη εικόνα δυο από τις μεγαλύτερες δυνάμεις στη λογοτεχνία.

ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥ ΧΕΙΜΩΝΑ
THE HOLDOVERS
Σκηνοθεσία: Αλεξάντερ Πέιν.
Πρωταγωνιστούν: Πολ Τζιαμάτι, Ντομινίκ Σέσα.
Διάρκεια: 133 λεπτά
Ώρα έναρξης: Δευτέρα – Τετάρτη 21.00

Σε ένα αμερικάνικο κολλέγιο υψηλού κύρους της δεκαετίας του ’70, ένας αυστηρός καθηγητής, που αρνείται να ανεβάσει τον βαθμό ενός μαθητή, του οποίου ο πατέρας είναι από τους μεγάλους χορηγούς ιδρύματος, τιμωρείται από τον διευθυντή και έτσι υποχρεώνεται να παραμείνει στην πανεπιστημιούπολη κατά τη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων διακοπών του, για να προσέχει λίγους σπουδαστές του, οι οποίοι δεν έχουν πουθενά αλλού να πάνε.

Ένας από αυτούς είναι ο Άνγκους Τάλι, του οποίου η μητέρα προτίμησε να φύγειγια μήνα του μέλιτος, παρά να περάσει στις διακοπές μαζί του. Στην παρέα τους θα προστεθεί και η Αφρικανοαμερικανή αρχιμαγείρισσα του κολεγίου, η οποία έχασε μόλις τον γιο της στον πόλεμο του Βιετνάμ. Οι τρεις τους, χωρίς να το περιμένουν, αναπτύσσουν μία ιδιαίτερη φιλία, που θα τους βοηθήσει να επουλώσουν τα τραύματά τους.

Ο ήδη βραβευμένος με Όσκαρ ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν θα βρεθεί και φέτος στην Απονομή της Ακαδημίας με μία δραμεντί, που είναι πολύ περισσότερα από μία οικογενειακή ταινία. Αν και τα υλικά του Πέιν-διαφορετικοί χαρακτήρες, που συγκρούονται και βρίσκουν την αγάπη μέσα σε χριστουγεννιάτικο κλίμα και με τη συνδρομή του Τζον Χέμινγκσον, στον οποίο ανέθεσε το σενάριο, δημιουργεί μία ατμόσφαιρα χαρμολύπης, που η μελαγχολία και η εσωτερική μοναξιά των ηρώων του συνδυάζονται δεξιοτεχνικά με το βιτριολικό χιούμορ, αλλά και μια υπόκωφη οργή για τη μοίρα και τις επιλογές τους, φτάνοντας τελικά στη σωτηρία, που δεν είναι ένα ανέφελο happy end, αλλά μία βαθιά συνειδητοποίηση.

Ο υποψήφιος για το Όσκαρ Α’ Ανδρικού Ρόλου Πολ Τζιαμάτι μετά από το «Πλαγίως» πλάθει με τη βοήθεια του Πέιν έναν ακόμα μισάνθρωπο, που απέχει συνειδητά- ή μήπως στερείται;- από το αμερικανικό όνειρο και χρησιμοποιεί τον κυνισμό ως όπλο. Η επίσης υποψήφια και μεγάλο φαβορί για το Όσκαρ Β’ γυναίκειου ρόλου Νταβάιν Τζόι Ράντολφ λειτουργεί ως αντίβαρο στη συγκρουσιακή σχέση των δύο ανδρών, ενώ ο πρωτοεμφανιζόμενος Ντόμινικ Σέσα παραδίδει το πορτραίτο ενός ευάλωτου εφήβου με χαρακτηριστικά ενήλικα.

Οι τρεις τους αποτελούν ένα απολαυστικό τρίγωνο «περιθωριακών», που ο Πέιν σκηνοθετεί, διατηρώντας το στυλ του ανεξάρτητου κινηματογράφου της δεκαετίας του ’70, χωρίς να θυσιάζει στον βωμό του ύφους την ουσία, και με μια αφοπλιστική απλότητα και ειλικρίνεια, χτυπάει στην καρδιά του θεατή, στην πιο ώριμη ταινία της καριέρας του.

CINE ΑΕΛΛΩ
Ελ. Βενιζέλου 12 – Ραφήνα
Τηλ.: 2294023420

Διαβάστε τα τελευταία νέα της ανατολικής Αττικής μόνο στο anatolika24.gr.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *