05/05/2024 10:58 πμ

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Το λιμάνι του Λαυρίου γίνεται “πόστο” για mega yachts – Τα πλάνα και για το λιμάνι της Ραφήνας

Τι σχεδιάζει το ΤΑΙΠΕΔ και πως "κουμπώνουν" με Αττική Οδό και Σιδηρόδρομο (Προαστιακός)


Το πλάνο αξιοποίησης και νέων λιμένων, αυτή τη φορά όχι στην περιφέρεια αλλά στην Αττική, φαίνεται να εκκινεί το ΤΑΙΠΕΔ το οποίο, ως γνωστόν, ήδη έχει προχωρήσει σε σχετικές κινήσεις για πολλά αντίστοιχα assets ενώ λειτουργεί και ως Αρχή Σχεδιασμού Λιμένων.

Χτες, το Ταμείο δημοσιοποίησε την πρόσκληση υποβολής προσφορών για την πρόσληψη νομικού συμβούλου αναφορικά με την αξιοποίηση του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου Α.Ε., δίνοντας σήμα εκκίνησης της εν λόγω αποκρατικοποίησης (πώληση έως 67%;).

Η απόφαση αυτή ουσιαστικά ανοίγει τον δρόμο για αξιοποίηση του Λιμένα Λαυρίου, τον οποίο το ΤΑΙΠΕΔ προορίζει κατά βάση ως τουριστικό λιμάνι για κρουαζιέρα και ελλιμενισμό μεγάλων σκαφών αναψυχής (mega yachts).

Στα σχέδια είναι και η αξιοποίηση του λιμένα Ραφήνας. Το δεύτερο όμως λιμάνι μάλλον προορίζεται για να φιλοξενήσει κυρίως ακτοπλοϊκά πλοία, ενώ το λιμάνι του Λαυρίου κυρίως για μεγάλα σκάφη αναψυχής.

Στο πλαίσιο αυτό (για το Λαύριο), το ΤΑΙΠΕΔ επιθυμεί να συνεργαστεί και να λάβει νομικές υπηρεσίες από εξειδικευμένο και έμπειρο Νομικό Σύμβουλο με αποδεδειγμένη πρόσφατη εξειδίκευση και εμπειρία, ο οποίος θα συνδράμει το ΤΑΙΠΕΔ επί του συνόλου των ζητημάτων ελληνικού (και τυχόν ενωσιακού) δικαίου αναφορικά με το έργο.

Πώς σχετίζεται η διαδικασία με Αττική Οδό και Σιδηρόδρομο

Αυτό που έχει ενδιαφέρον είναι ότι το ΤΑΙΠΕΔ εκκινεί διαδικασία περαιτέρω αξιοποίησης / αποκρατικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου σε μια περίοδο στην οποία όχι μόνο στην περιοχή γίνονται επενδύσεις, αλλά και προχωρούν μεγάλοι διαγωνισμοί… συμπληρωματικών υποδομών.

Από τη μία πλευρά, όπως έχει αποκαλύψει το insider.gr, υπάρχει η προώθηση διαδικασιών για τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού με την κατάθεση Πρότυπης πρότασης από τις ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (ΕΛΛΑΚΤΩΡ) – ΑΒΑΞ για την υλοποίηση των επεκτάσεων προς Λ. Βουλιαγμένης, Λαύριο και Ραφήνα με μοντέλο παραχώρησης (διόδια, κανονικά ή σκιώδη». Αυτό, ενώ είναι σε εξέλιξη ο διαγωνισμός από το ΤΑΙΠΕΔ για την νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα.

Την ίδια ώρα, υπ. Υποδομών & Μεταφορών και ΕΡΓΟΣΕ προωθούν πακέτο 6 σιδηροδρομικών έργων (με ανταγωνιστικό διάλογο) στα οποία εμπεριέχονται και δύο επεκτάσεις του σιδηρόδρομου (προαστιακός) προς τους λιμένες Λαυρίου και Ραφήνας. Κατά συνέπεια, πέραν των ιδιωτικών επενδύσεων στην ευρύτερη αυτή περιοχή (τεχνολογίας, βιομηχανίας, κτηριακά κ.α.) προωθούνται μεγάλα projects σε υποδομές – μεταφορές.

Που «κουμπώνουν», προφανώς, με τις προθέσεις του ΤΑΙΠΕΔ να αξιοποιήσει και αυτά τα λιμάνια, εν προκειμένω το Λαύριο. Το οποίο, όπως και της Ραφήνας, αποκτούν πρόσθετη αξία και επιπλέον ενδιαφέρον συνδυαστικά με όλα τα παραπάνω.

Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, στόχος του ΤΑΙΠΕΔ φέρεται να είναι το Λαύριο να καταστεί, εκτός από λιμάνι που εξυπηρετεί την ακτοπλοΐα, και «πόστο» mega yachts που έρχονται στην Ελλάδα μας και επιθυμούν να «δέσουν» στην Αττική και την Αθήνα.

Διαβάστε τα τελευταία νέα της ανατολικής Αττικής μόνο στο anatolika24.gr.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *