Σοκάρει η αποκάλυψη πως παραλίγο να είχαμε και νέα Τέμπη στις γραμμές του σιδηροδρόμου, στοιχεία του παζλ της παραλίγο φρίκης: ένα κόκκινο φανάρι, 2 αμαξοστοιχίες και ευτυχώς αυτή την φορά ένας σταθμάρχης που έβαλε το χέρι του για να σταματήσει την επικείμενη τραγωδία.
Το πρωτοσέλιδο της εφημερίδος «ΤΑ ΝΕΑ» είναι αποκαλυπτικό, το αποκλειστικό δημοσίευμα μιλάει για 2 τρένα στην ίδια γραμμή στις Αχαρνές, πρόκειται για τα τρένα 1313 Κιάτο – Πειραιάς και 51 το «Ασημένιο Βέλος» στην γραμμή Θεσσαλονίκη – Αθήνα.
Πώς έφτασαν τα τρένα ένα «κλικ» από την σύγκρουση
Ήταν 23/12/2023 και ώρα 12:19 στο ΣΚΑ Αχαρνών γίνεται χάραξη. Το Ασημένιο Βέλος θα περάσει χωρίς στάση την γραμμή 102.
Η αμαξοστοιχία 1313 στην γραμμή 502 με κατεύθυνση την 102 πέρασε με κόκκινο το φωτόσημο P668.
Ούρλιαζε ο σταθμάρχης
«ΤΑ ΝΕΑ» γράφουν: «Παραβίαση κόκκινου φωτεινού σηματοδότη που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train».
Είναι η στιγμή που ο σταθμάρχης καταλαβαίνει τι πάει να γίνει μέσα στον σταθμό Αχαρνών και η κινητοποίηση είναι αστραπιαία.
Εργαζόμενος θα πει: «Αν δεν ήταν ο σταθμάρχης απολυτά έτοιμος θα είχαμε θέμα γιατί πέρασε με κόκκινο φωτόσημο η αμαξοστοιχία».
Οι εργαζόμενοι θα αποκαλύψουν στα «ΝΕΑ»: «Η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51 (Βέλος). Η σύγκρουση αποφεύχθηκε στο παρά πέντε χάρη στην ετοιμότητα του υπευθύνου της τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ που κυριολεκτικά ούρλιαζε στον ασύρματο».
Το αποκλειστικό και αποκαλυπτικό έγγραφο της ΡΑΣ
Το πόσο σοβαρό είναι το περιστατικό καταλαβαίνει ο καθείς, το έγγραφο της ΡΑΣ που ζητά εξηγήσεις αναφέρει:
«Η αμαξοστοιχία 1313 (Κιάτο Πειραιάς) εξερχόμενη από τον σταθμό Λιοσίων υπερέβη το φωτόσημο P668 η ανωτέρω παραβίαση σηματοδότη συνιστά πρόδρομο παράγοντα ατυχήματος σας επισημαίνουμε ότι ως σήμερα δε μας έχετε γνωστοποιήσει τη σχετική έκθεση – πόρισμα εσωτερικής διερεύνηση του ανωτέρου συμβάντος».
Αποκάλυψη τι ισχυρίστηκε ο οδηγός του 1313
Τα «ΝΕΑ» όμως θα αποκαλύψουν και τον ισχυρισμό του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας:
«Ο Μηχανοδηγός της 1313 αμαξοστοιχίας ισχυρίστηκε ότι «έγινε υπέρβαση σήματος» (δεν ακινητοποιήθηκε εγκαίρως το τρένο στο ερυθρό φωτόσημο), λόγω ολίσθησης (των γραμμών – τροχών)».
Το αποκαλυπτικό δημοσίευμα αποκαλύπτει πως είναι πολλά αυτά ακόμα που πρέπει να γίνουν για να είμαστε στα ευρωπαϊκά στάνταρ:
«Υπεύθυνος για την κυκλοφορία των αμαξοστοιχιών της Hellenic Train είναι σήμερα ο πρώην πρόεδρος των μηχανοδηγών Κ. Γενηδούνιας που το τελευταίο διάστημα επανήλθε στην επικαιρότητα λόγω της μη κλήσης του στην εξεταστική επιτροπή της Βουλής για τα Τέμπη».
Αλυσιδωτές αντιδράσεις – Ο ΟΣΕ επιβεβαιώνει την αποκάλυψη
Το συγκλονιστικό δημοσίευμα της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ» προκαλεί αλυσιδωτές αντιδράσεις και μάλιστα ο ΟΣΕ επιβεβαίωσε το αποκαλυπτικό δημοσίευμα, τονίζοντας το σημαντικό ρόλο που έπαιξε η ύπαρξη τηλεδιοίκησης και έτσι αποφεύχθηκε το δυστύχημα.
«Επιβεβαιώνει ο ΟΣΕ το δημοσίευμα των «ΝΕΩΝ» για παραλίγο σύγκρουση τρένων στις Αχαρνές. Ουσιαστικά, ο κ. Τερεζάκης, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα της ΕΡΤ, επιβεβαίωσε το γεγονός, ενώ στη συνέχεια υπογράμμισε πως «χωρίς να υποβαθμίζεται η σοβαρότητά του, ας μην υπερβάλλουμε τόσο πολύ».
Την ίδια ώρα, «ΤΑ ΝΕΑ» θα κάνουν μία ακόμα αποκλειστική αποκάλυψη. Η ταχύτητα της 1313 δεν θα έπρεπε να είναι πάνω από 60 και μέχρι τούδε δεν έχει πάει στον ΟΣΕ η ταινία του ταχογράφου.
Αυτό είναι το σημείο που παραβιάστηκε το φωτόσημο
Σύμφωνα με τις μαρτυρίες των εργαζομένων, η αμαξοστοιχία 1313 παραβίασε τον ερυθρό σηματοδότη και λίγο έλειψε να πέσει πάνω στην αμαξοστοιχία 51.
Το Live News φέρνει στην δημοσιότητα τους ανεκδιήγητους διαλόγους των σταθμαρχών εκείνης της ημέρας:
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Αυτό το βέλος που έρχεται το 73502 δεν έχει περιορισμό ταχύτητας. Οπότε όπου χωράει βάλτο να φύγει.
-Σταθμάρχης: Άμα χωράει θα το στείλω αλλιώς κενού υλικού δεν είναι; Γιατί; Έχει καμιά προτεραιότητα άδειο; Και εγώ τι να τους κάνω; Ας τους δρομολογούν άλλες ώρες.
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Αυτό δεν έχει περιορισμό ταχύτητας και δεν σταματάει πουθενά, το βέλος. Πάει σφεντόνα.
-Σταθμάρχης: Ναι.
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Εντάξει; Όπου νομίζεις ότι χωράει.
-Σταθμάρχης: Θα φύγει παρά δέκα από το Παλαιοφάρσαλο, πώς θα γίνει;
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Γιατί θα φύγει παρά δέκα αφού έχει φωτοσήματα ο Παλαιοφάρσαλος.
-Σταθμάρχης: Α… καλά.
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ναι αφού την άλλη φορά τα διώξανε.
-Σταθμάρχης: Α εντάξει, άμα τα διώξανε με φωτοσήματα, ας το διώξει.
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Ναι, ναι.
-Σταθμάρχης: Άμα το κάνει έτσι.
-Ρυθμιστής κυκλοφορίας: Δεν ισχύουν τα φωτοσήματα;
-Σταθμάρχης: Ε ισχύουν Ελένη, εντάξει τώρα… να μην επεκταθώ. Ντάξει άμα θέλει ας το διώξει, εγώ δεν έχω κανένα θέμα.
-Σταθμάρχης: Σου βάζω και το βέλος.
-Σταθμάρχης: Αυτή θέλει με φωτοσήματα, θες να το στείλεις , στείλτο. Θες μην το…
-Σταθμάρχης: Τι θα το αφήσω; Είσαι καλά;
-Σταθμάρχης: Στα αρ…
-Σταθμάρχης: Αφού έχει φωτοσήματα τι…
-Σταθμάρχης: Ναι αυτά πάλι, δουλεύουν σωστά… ναι.
-Σταθμάρχης: Ε τι δουλεύουν, μια χαρά δουλεύουν ναι.
-Σταθμάρχης: Ε άμα, να ναι.
-Σταθμάρχης: Τι λες ρε; Ξέρεις να δουλεύεις φωτόσημα;
-Σταθμάρχης: Ε;
-Σταθμάρχης: Εσύ με φωτόσημα δεν δουλεύεις;
-Σταθμάρχης: Τι εννοείς δουλεύω με φωτόσημα; Ξέρεις αν θα ανάψει το κόκκινο εκεί; Τα ελέγχει κανένας; Τα ελέγχει κανένας; Τα ελέγχει κανένας;
-Σταθμάρχης: Άμα βρει κόκκινο θα σταματήσει βρε.
-Σταθμάρχης: Άμα, ναι το μπλοκ ξέρεις ότι θα δουλέψει;
-Σταθμάρχης: Γιατί να μη δουλέψει;
-Σταθμάρχης: Ε, δεν ξέρω, δεν ξέρω
-Σταθμάρχης: Κάνε ό,τι θες έλα.
-Σταθμάρχης: Ναι.
-Σταθμάρχης: Το βέλος θα το διώξω ανάποδα εγώ, να ξέρεις.
-Σταθμάρχης: Άντε πάλι. Καινούριο και αυτό.
-Σταθμάρχης: Ε ναι, αφού μου κόβουν την γραμμή πάλι.
-Σταθμάρχης: Πού είναι το αυτό; 19 … θα φτάσει. Ε ρε μ… τι με έκανε τώρα.
-Σταθμάρχης: Ε δεν πάει άνοδος, τι σε έκανα ρε;
-Σταθμάρχης: Πού να στείλω τώρα; Και πού να πάει; Θα έρθει να μείνει και το άλλο εδώ;
-Σταθμάρχης: Ποιο;
-Σταθμάρχης: Πρέπει να το στείλω όλο μονή καθόδου μέχρι το Λιτόχωρο τώρα.
-Σταθμάρχης: Στείλ’το ναι τι θα πάθει, έρχεται τίποτα από εκεί;
-Σταθμάρχης: Πού να ξέρω; Και με ποιο. Έ ρε Γιώργο… Ξέρω εγώ τι έρχεται τώρα από εκεί; Θα τα βρω εγώ όλα… Ξέρεις με ποιους δουλεύεις από εκεί;
-Σταθμάρχης (Γέλια)
-Σταθμάρχης: Α…
-Σταθμάρχης: Δεν έχεις κανένα τρένο τώρα;
-Σταθμάρχης: Θα δω τι θα κάνω, άντε γεια.
Αχαρνές: «Έχουν περάσει 2 μήνες και δεν έχουν συνταχθεί πορίσματα»
Ο Κώστας Ντελέζος, δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Τα Νέα», ο οποίος έκανε την αποκάλυψη για το ότι παρ’ ολίγον να συμβεί και πάλι ένα σιδηροδρομικό ατύχημα, μίλησε στο LIVE NEWS.
Ένα θρίλερ καταγράφηκε παραμονές των Χριστουγέννων στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Αττικής, καθώς δύο τρένα απέφυγαν τη σύγκρουση κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή και από τύχη δεν σημειώθηκε νέο σιδηροδρομικό δυστύχημα ένα χρόνο μετά την τραγωδία στα Τέμπη.
Όπως αναφέρει η εφημερίδα «Τα Νέα», το σοβαρό περιστατικό καταγράφηκε στον σταθμό του Σιδηροδρομικού Κέντρου Αχαρνών και αφορά την παραβίαση κόκκινου σηματοδότη, που λίγο έλειψε να οδηγήσει σε σύγκρουση δύο επιβατικές αμαξοστοιχίες της Hellenic Train.
Επρόκειτο για τις αμαξοστοιχίες 1313 που εκτελούσε το δρομολόγιο Κιάτο-Πειραιάς και 51 (Ασημένιο Βέλος), η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα.
Ο Κώστας Ντελέζος, δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Τα Νέα», μίλησε στο LIVE NEWS για το περιστατικό.
«Όλο το μυστικό είναι στον ταχογράφο. Έχουν περάσει 2 μήνες και δεν έχουν συνταχθεί πορίσματα. Αυτό οδήγησε την Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων να ζητήσει και από τον ΟΣΕ και από την Hellenic Train να συντάξουν γρήγορα τα πορίσματα για το συγκεκριμένο συμβάν, και να τα διαβιβάσουν και στην ίδια και στον ΕΔΟΣΑΑΜ, ο οποίος είναι ο νέος οργανισμός διερεύνησης αεροπορικών και σιδηροδρομικών ατυχημάτων, ο οποίος στελεχώθηκε πρόσφατα από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών, κ. Σταϊκούρα, ο οποίος έχει τον πρώτο λόγο. Από τότε που έφυγαν οι άνθρωποι της Hellenic Train από το Κέντρο Ελέγχου της Κυκλοφορίας, ουσιαστικά οι δύο εταιρείες λειτουργούν η καθεμία χωριστά, χωρίς να υπάρχει πεδίο συνεννόησης», είπε αρχικά και πρόσθεσε:
«Παρότι ο νέος υπουργός έφτιαξε μία task force προκειμένου να καλυφθεί αυτό το κενό, δυστυχώς δεν έχει καλυφθεί. Ο ταχογράφος ανήκει στην Hellenic Train, δηλαδή στην αμαξοστοιχία 1313 ενώ ο άνθρωπος που ήταν στην τηλεδιοίκηση ήταν άνθρωπος του ΟΣΕ. Ευτυχώς που εδώ λειτούργησε η τηλεδιοίκηση. Αλλά η Hellenic Train καλύφθηκε πίσω από τη δικαιολογία του μηχανοδηγού. Μέσα στην καμπίνα του μηχανοδηγού υπήρχε και ένας μαθητευόμενος ενώ ο μηχανοδηγός δεν είχε άδει εκπαιδευτή».