26/04/2024 7:34 πμ

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Προαστιακός: “Τρέχει” ο διαγωνισμός για Ραφήνα και Λαύριο

Οι δύο εναλλακτικές χαράξεις και η επέκταση στα λιμάνια


Τρία μεγάλα έργα, τρεις διαγωνισμοί συνολικού ύψους περίπου 830 εκατ. ευρώ, αναμένεται να αναβαθμίσουν τις μεταφορές στο Λεκανοπέδιο, να επεκτείνουν το δίκτυο του προαστιακού είτε προς κομβικά λιμάνια (Ραφήνα, Λαύριο), είτε προς τη Δυτική Αττική βελτιώνοντας τις μεταφορές, την επιχειρηματική/οικονομική ζωή, βγάζοντας επίσης από την απομόνωση ολόκληρες περιοχές.

Ο λόγος για την επέκταση – αναβάθμιση της υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής Προαστιακούς Σιδηροδρόμου Δυτικής Αττικής, η οποία θα «τραβήξει» κονδύλια από το Ταμείο Ανάκαμψης (80 – 85 εκατ. ευρώ επί συνόλου 130 εκατ.), που πρόσφατα μόλις δημοπρατήθηκε, αλλά και τα δύο μεγάλα project της ΕΡΓΟΣΕ, δηλαδή τα δύο έργα σιδηροδρομικής διασύνδεσης των λιμένων Λαυρίου και Ραφήνας που προωθεί η φορέας μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου, συνολικού ύψους 700 εκατ. ευρώ.

Αν σε αυτά συμπεριλάβουμε έναν διαγωνισμό που αναμένεται να προκηρυχθεί, όπως πολλές φορές έχει αναφέρει το insider.gr, εντός του 2022, αυτόν για την επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς σε Παλατιανή, Ίλιον, Αγ. Νικόλαο, ύψους περίπου 500 εκατ. ευρώ, τότε εύλογα προκύπτει αφενός ότι ο «κουμπαράς» των έργων εκτινάσσεται σε πάνω από 1,3 δις ευρώ, αφετέρου αναβαθμίζεται περαιτέρω ο μεταφορικός – κυκλοφοριακός χάρτης της πρωτεύουσας.

Το «πακέτο» αυτών των διαγωνισμών θα δημιουργήσει ένα «πλέγμα» επεκτάσεων που θα αναβαθμίσει συνολικά τις μεταφορές (επιβατικές και όχι μόνο) στο Λεκανοπέδιο και σε περιοχές μακριά από το κέντρο, Δυτικά και Ανατολικά. Δίνοντας σύνδεση και πρόσβαση όχι μόνο στο κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αλλά και σε λιμάνια, αεροδρόμιο και βέβαια με την «καρδιά» της πρωτεύουσας, στηρίζοντας περαιτέρω την ανάπτυξη και αναβάθμιση της περιοχής και της ποιότητας ζωής.

Ο προαστιακός προς τα Δυτικά ύψους 130 εκατ. ευρώ

Αναφορικά με την επέκταση του Προαστιακού προς τη Δυτική Αττική, ως προθεσμία παραλαβής των προσφορών ορίστηκε η 24η/01/2023 και η αποσφράγιση θα γίνει, σύμφωνα με την προκήρυξη, δύο ημέρες μετά, δηλαδή στις 26/01/2023.

Όπως έχει αναφέρει προ διμήνου το insider.gr, η νέα προαστιακή γραμμή θα ξεκινά από τα Άνω Λιόσια, θα περνά από τον Ασπρόπυργο, την Ελευσίνα και θα τερματίζει στα Μέγαρα. Ο σιδηρόδρομος θα κάνει στάση σε ΕΛΠΕ Ασπροπύργου, Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, ΕΛΠΕ Ελευσίνας, Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος, Μέγαρα (ΣΓΥΤ), ενώ στο κάδρο μπαίνει και ο Παλαιός Σ.Σ. Μεγάρων στο πλαίσιο της προαίρεσης.

Αφορά στην κατασκευή νέας γραμμής προαστιακού σιδηροδρόμου μήκους 36 χλμ. στα δυτικά της Αθήνας, από τα Άνω Λιόσια μέχρι τον ΣΣ Μεγάρων της Σιδηροδρομικής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων.

Η νέα προαστιακή γραμμή θα «πατήσει» πάνω σε υφιστάμενη γραμμή. Στο πλαίσιο του Έργου προβλέπεται και η μελέτη αποκατάστασης των κάθετων οδικών διελεύσεων που θίγονται από την αναβάθμιση της υφιστάμενης Σιδηροδρομικής Γραμμής. Επιπρόσθετα, θα εξυπηρετεί το φορτίο μεταφοράς των εμπορευμάτων για τις εγκαταστάσεις των ΕΛΠΕ στον Ασπρόπυργο και την Ελευσίνα, ενώ θα υπάρχει πρόβλεψη για διέλευση επιβατών στις γραμμές του υφιστάμενου Προαστιακού Σιδηροδρομικού Δικτύου (ΣΚΑ-Κιάτο, Α. Λιοσίων και σταθμός Μεγάρων).

Το τελικό έργο θα περιλαμβάνει την ηλεκτροκίνηση και τη σηματοδότηση μετά τις διασυνδέσεις με το ΣΚΑ-Κιάτο. Παράλληλα, θα συνδέει τη Δυτική Αττική με την Αθήνα, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τον Πειραιά και το υπόλοιπο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Τα projects της ΕΡΓΟΣΕ 700 εκατ. ευρώ

Όπως αναφέρθηκε και στην αρχή, τα δύο έργα σιδηροδρομικής διασύνδεσης των λιμένων Λαυρίου και Ραφήνας που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ ως επεκτάσεις προαστιακού ενισχύουν το μεταφορικό προφίλ της Αττικής. Με την υλοποίηση των νέων σιδηροδρομικών γραμμών ολοκληρώνεται ο στόχος για την ανάπτυξη προαστιακού σιδηρόδρομου στην Αττική.

Η επέκταση του δικτύου του προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο και τη Ραφήνα είναι κρίσιμη, όχι μόνο για την ολοκλήρωση των βασικών υποδομών μαζικής μεταφοράς και ειδικότερα του δικτύου μέσων σταθερής τροχιάς στην Αττική, αλλά και για την επίτευξη των βασικών στόχων του πολεοδομικού, χωροταξικού, συγκοινωνιακού και περιβαλλοντικού σχεδιασμού των περιοχών από όπου διέρχονται οι γραμμές.

Τα δύο αυτά έργα (όπως και τα υπόλοιπα 4 που προωθούνται με ανταγωνιστικό διάλογο) βρίσκονται στη φάση της ολοκλήρωσης του πρώτου κύκλου διαλόγου με τους υποψήφιους επενδυτές, με στόχο να υποβληθούν προσφορές σε λίγους μήνες από τώρα.

Για την επέκταση προς Λαύριο προβλέπεται η κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τη σύνδεση του λιμένα με το τρένο, ύψους σε 391 εκατ. ευρώ.

Η νέα σιδηροδρομική γραμμή μήκους 32 χλμ. θα είναι διπλή στο μεγαλύτερο μήκος της, ηλεκτροκινούμενη και εφοδιασμένη με σύγχρονα συστήματα αμφίδρομης σηματοδότησης με τηλεδιοίκηση και ETCS επιπέδου 1. Στη χάραξη του Νέου Προαστιακού Σιδηρόδρομου από το Κορωπί έως το λιμάνι του Λαυρίου προβλέπονται δύο σιδ. σταθμοί, ένας στο Μαρκόπουλο και ο Τερματικός στο Λαύριο, καθώς και επτά σιδηροδρομικές στάσεις στους οικισμού ΒΙΟ.ΠΑ Καλυβίων, Καλυβίων, Κουβαρά, Κερατέας, Δασκαλειού, Καλοπήγαδου και Λαυρίου. Σε κάθε περίπτωση, η οριστική χωροθέτηση των στάσεων θα πραγματοποιηθεί κατά την διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου, λαμβανομένου υπόψη των αναγκών του δικτύου μεταφορών.

Όσον αφορά στην επέκταση προς Ραφήνα, πρόκειται για την κατασκευή νέας προαστιακής γραμμής μήκους 17 χλμ. που θα συνδέει την πόλη και το λιμάνι της Ραφήνας με το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο, ύψους 309 εκατ. ευρώ.

Για την σύνδεση της σιδηροδρομικής προαστιακής γραμμής με το λιμάνι της Ραφήνας έχουν εξετασθεί και μελετηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ δύο εναλλακτικές χαράξεις: η σύνδεση της προαστιακής στάσης Παλλήνης μέσω του σιδηροδρομικού διαδρόμου της οδού Σταυρού -Ραφήνας με το λιμάνι της Ραφήνας και η εναλλακτική με απευθείας σύνδεση του λιμένα της Ραφήνας με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος( Βόρεια έξοδος αεροδρομίου).

Όπως αναφέρει το insider.gr, πρόκειται για 2 μόνο από τα συνολικά 6 έργα (ύψους 4 δις ευρώ) που προωθεί ο φορέας μέσω ανταγωνιστικού διαλόγου (σύνδεση λιμένων με δίκτυο) και διεκδικούνται από τους ΑΒΑΞ – Alstom, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat, ΕΛΛΑΚΤΩΡ – ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ.

H ολοκλήρωση της επέκτασης του Προαστιακού σιδηροδρόμου μέχρι το Λαύριο και την Ραφήνα, θα προσφέρει στα δύο λιμάνια πρόσβαση υψηλού επιπέδου με μέσο μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς και σύνδεση με το Αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος», στηρίζοντας και ενισχύοντας σημαντικά τον τουρισμό. Σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς και στάσεις των δύο γραμμών προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.

Διαβάστε ακόμη:

Ραφήνα: Καλό σου ταξίδι αξιότιμε κύριε Πολύκαρπε (Τάκη) Μαραγκουδάκη

“Λευκή Νύχτα”! Η Ραφήνα χόρεψε στον ρυθμό του Γιώργου Τσαλίκη (φωτό & βίντεο)

Στη Σουηδία είδαν την “εξαφανισμένη” Άρτεμη από το Κορωπί! Ανατροπή στο θρίλερ

Διαβάστε τα τελευταία νέα της ανατολικής Αττικής μόνο στο anatolika24.gr.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *