18/05/2024 11:33 μμ

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Έτσι κάηκε το Μάτι: Όλη η αλήθεια για αεροσκάφη που δεν επιχείρησαν ή άργησαν να σηκωθούν

"Θα μπορούσαν στις 17.00 να λάβουν εντολή και να επιχειρήσουν όταν η φωτιά ήταν ακόμα στο ξεκίνημά της"


Στοιχεία που δεν αμφισβητούνται παρουσίασε σήμερα στο δικαστήριο ο Δημήτρης Λιότσιος και αφορούν τα αεροσκάφη που είτε δεν επιχείρησαν καθόλου είτε άργησαν χαρακτηριστικά να σηκωθούν και να επιχειρήσουν στη φωτιά στο Μάτι, αφήνοντας το μέτωπο να καίει ανεξέλεγκτα και να φτάνει τελικά μέχρι τη θάλασσα.

Ο κ. Λιότσιος παρουσίασε στο δικαστήριο τα εξής στοιχεία για αεροσκάφη που θα μπορούσαν στις 17.00 να λάβουν εντολή και να επιχειρήσουν όταν η φωτιά ήταν ακόμα στο ξεκίνημά της:

1. Αεροσκάφος CL215 (1110) παραμένει προσγειωμένο ως τις 17.45 στο αεροδρόμιο Ανδραβίδας και απογειώνεται για την πυρκαγιά στην Κινέτα. Λαμβάνει εντολή εκτροπής στις 18.51 για Ίσθμια

2. Ελικόπτερο S64N – Βρίσκεται προσγειωμένο από τις 16.23 στο αεροδρόμιο Ελευσίνας. Απογειώνεται στις 17.46 για την πυρκαγιά στο Νταού και λαμβάνει εντολή εκτροπής για Motor Oil

3. Αεροσκάφος CL 415 (2054): Βρίσκεται προσγειωμένο από τις 15.48 στο αεροδρόμιο Τανάγρας. Απογειώνεται στις 17.45 για Νταού, δηλαδή μία ολόκληρη ώρα μετά την εκδήλωση της φωτιάς, όταν η κατάσταση έχει ξεφύγει.

4. Αεροσκάφος CL 215 (1039): Βρίσκεται προσγειωμένο από τις 16.07 στο Αεροδρόμιο Ελευσίνας. Έλαβε εντολή απογείωσης στις 18.24 για την πυρκαγιά στο Νταού. Στις 17.40 δηλώνει εκτός ενέργειας λόγω βλάβης στα φλαπς. Στις 18.12 δηλώνει εντός ενέργειας, αλλά στις 18.28 ματαιώνει.

5. Αεροσκάφος CL 415 (2052): Βρίσκεται προσγειωμένο από τις 15.50 στο Αεροδρόμιο Τανάγρας. Απογειώνεται στις 17.56 για την πυρκαγιά στο Νταού.

6. Αεορσκάφος CL 415 (2042): Βρίσκεται προσγειωμένο από τις 15.50 στο Αεροδρόμιο Τανάγρας. Απογειώνεται στις 17.58 για την πυρκαγιά στο Νταού.

7. Ελικόπτερο S64N-218: Βρίσκεται προσγειωμένο από τις 17.00 στο αεροδρόμιο Ελευσίνας. Απογειώνεται στις 19.42 για την πυρκαγιά στο Νταού.

8. Ελικόπτερο BK=-117, φλόγα 2 του Πυροσβεστικού Σώματος της Υπηρεσίας ΥΕΜΠΣ που εδρεύει στο Ελ. Βενιζέλος και τα οποία φέρουν κάδο πυρόσβεσης ενός τόνου και είναι κατάλληλο για εναέρια επιτήρηση.

9. Ελικόπτερο BK=-117, φλόγα 3 του Πυροσβεστικού Σώματος της Υπηρεσίας ΥΕΜΠΣ που εδρεύει στο Ελ. Βενιζέλος και τα οποία φέρουν κάδο πυρόσβεσης ενός τόνου και είναι κατάλληλο για εναέρια επιτήρηση.

10. Το Κα-32 Χίου απογειώθηκε στις 15.55 για το Α/Δ Ελευσίνας για να συνδράμει στην πυρκαγιά της Δυτικής Αττικής. Τελικά προσγειώνεται στις 17.45 και δεν λαμβάνει καμία εντολή να επιχειρήσει

11. Το αεροσκάφος PZL (2806) της Πολεμικής Αεροπορίας στο Α/Δ Τατοΐου το οποίο δεν χρησιμοποίησαν καθόλου, ούτε για εναέρια επιτήρησ, ούτε και για επιχείρηση. Όσο για τη χρησιμότητά του, στο Ζεμενό και στο Σερνικάκι Άμφισσας, χρησιμοποιήθηκαν με επιτυχία τέτοια αεροσκάφη.

12. Από δύο διαθέσιμα ελικόπτερα Σινούκ στο αεροδρόμιο της Πάχης, τα οποία θα μπορούσαν να προσφέρουν, όχι μόνο στην κατάσβεση αλλά και στη διάθεση, έλαβε μόνο το ένα εντολή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι την ώρα ο Λιότσιος παρουσίαζε τα στοιχεία και τη λίστα με τα αεροσκάφη, συγγενείς θυμάτων δεν άντεξαν να ακούσουν και βγήκαν εκτός αίθουσας.

Ο πραγματογνώμονας απαντώντας σε ερωτήσεις της Έδρας κατέθεσε για τα πρόσωπα που θα έπρεπε να κινητοποιήσουν τις δυνάμεις της Πυροσβεστικής την επίμαχη αλλά και την προηγούμενη ημέρα, καθώς και για τον συντονισμό που θα έπρεπε να γίνει εγκαίρως με την Πολεμική Αεροπορία και το Λιμενικό για την επιτήρηση της Αττικής.

Όπως είπε ο κ. Λιότσος εκείνη την ημέρα και μετά τη φωτιά στην Κινέτα, θα έπρεπε στην Πυροσβεστική να έχει σημάνει συναγερμός και να έχει δοθεί εντολή γενικής επιφυλακής σε όλες τις δυνάμεις στην Αττική από το μεσημέρι και όχι αφού είχε κυκλώσει η φωτιά το Μάτι. Ο μάρτυρας επανέλαβε πως με δεδομένη την πρόγνωση εκδήλωσης πυρκαγιάς στο νούμερο τέσσερα της κλίμακας επικινδυνότητας, θα έπρεπε να έχει διαταχθεί από την προηγούμενη ημέρα εναέρια επιτήρηση.

Για αυτήν την σοβαρή παράβλεψη ο μάρτυρας είπε σε ερώτηση της προέδρου πως υπεύθυνος για την εναέρια επιτήρηση ήταν ο τότε διοικητής του Ενιαίου Συντονιστικού Κέντρου Επιχειρήσεων (ΕΣΚΕ). Εξήγησε δε, όλη την διαδικασία που ακολουθείται σε ανάλογες περιπτώσεις λέγοντας ότι το αίτημα για εναέρια επιτήρηση αποστέλλεται από το ΕΣΚΕ στο Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας ή την προηγούμενη ημέρα για την επόμενη, ή μέχρι τις 8 το πρωί της ίδιας ημέρας.

Ο μάρτυρας έχει διευκρινίσει από την προηγούμενη συνεδρίαση, οπότε ξεκίνησε η κατάθεση του, πως το κρίσιμο για την εξέλιξη των γεγονότων αίτημα δεν απεστάλη εγκαίρως και ότι εστάλη τελικά στις 9.59 της 23ης Ιουλίου 2018. Όπως είπε αίτημα απεστάλη και στο Λιμενικό Σώμα, αλλά το αεροσκάφος που διαθέτει ,τύπου Τσέσνα, δεν μπορούσε να πετάξει λόγω καιρικών συνθηκών. Ο κ. Λιότσος επανέλαβε πως προ αυτής της κατάστασης το ΓΕΑ απευθύνθηκε σε ιδιωτική αερολέσχη που σήκωσε ένα αεροσκάφος μετά τις 2 το μεσημέρι.

marathonpress.gr

Διαβάστε ακόμη:

Πρόστιμο «μαμούθ» στον ΑΒ Βασιλόπουλο και σε 3 ακόμα αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Τι συμβαίνει με τα νερά της θάλασσας στις παραλίες της Αρτέμιδας! Να ανησυχούμε;

Αστυνομικός έπιασε επ΄ αυτοφώρω τους ληστές σούπερ μάρκετ στον Ωρωπό

Διαβάστε τα τελευταία νέα της ανατολικής Αττικής μόνο στο anatolika24.gr.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *