26/02/2024 7:09 μμ

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Διαχειρίσου έξυπνα το άγχος της εξεταστικής

4 συμβουλές, που θα σε βοηθήσουν να ανασυνταχτείς κατάλληλα και θα συνεισφέρουν στην επιτυχία σου


Παρά το γενικότερο αίσθημα ξεγνοιασιάς που χαρακτηρίζει κατά κύριο λόγο τα φοιτητικά χρόνια, δεν παύουν να αποτελούν μια σημαντική περίοδος στην πορεία του ατόμου, θέτοντας ισχυρά θεμέλια για την εξέλιξή του. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με την πολλές φορές ογκώδη ύλη ορισμένων μαθημάτων αλλά και συγκεκριμένων υψηλά απαιτητικά σχολών, μπορούν να ανεβάσουν κατακόρυφα το επίπεδο άγχους του κάθε φοιτητή. Ιδιαίτερα στις περιόδους της εξεταστικής, η επιτυχία επηρεάζεται σε μεγάλο βαθμό από τον βαθμό του άγχους και την αποτελεσματική ρύθμισή του.

Έτσι, αν ο ίδιος, δε γνωρίζει και δεν υιοθετεί μεθόδους, μέσω των οποίων να διαχειριστεί το στρες του και να το μετατρέψει σε παραγωγικό και κινητήριο δύναμη, τότε υπάρχει πιθανότητα να υπάρξουν έως και τα εντελώς αντίθετα αποτελέσματα και να προκληθούν αρκετά δυσάρεστες και δυσχερείς καταστάσεις. Γι’αυτό, η ομάδα του anatolika24.gr συγκέντρωσε 4 συμβουλές, που θα σε βοηθήσουν να ανασυνταχτείς κατάλληλα και θα συνεισφέρουν στην επιτυχία σου.

1.Οργάνωση  και Ξεκούραση 

Πρώτα από όλα θα χρειαστεί να οργανώσεις το διάβασμά σου, δημιουργώντας ένα εξατομικευμένο πλάνο βασισμένο στις ανάγκες σου. Σπάσε την ύλη σε μικρότερα κομμάτια και θέσε ρεαλιστικούς ημερήσιους στόχους. Παρακολούθησε την πρόοδό σου, και κάνε τις απαιτούμενες αναπροσαρμογές. Να θυμάσαι να ξεκουράζεσαι επαρκώς και όποτε το έχεις ανάγκη, κι ας νιώθεις μικρές ενοχές, αφού τελικά μπορεί και να έχεις χάσει πολύτιμο χρόνο και να μην έχεις τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Όσο πιο έγκαιρα καταστρώσεις το πρόγραμμά σου, τόσο γρηγορότερα θα απαλλαχτείς από αγχωτικές σκέψεις. 

Αν διαπιστώσεις κατά τη διάρκεια της μελέτης, ότι δυσκολεύεσαι να συγκεντρωθείς ή να διατηρήσεις ένα ισορροπημένο πλάνο, αναζήτησε αντίστοιχα εργαλεία στο διαδίκτυο, όπως το Pomodoro Timer, για να ενισχύσεις την αποδοτικότητά σου.

2. Αυτοφροντίδα 

Ακριβώς όπως η επαρκής ξεκούραση θα σε βοηθήσει να μένεις σε εγρήγορση και το πολύωρο διάβασμά σου να έχει αντίκρισμα, αντίστοιχα, υπάρχουν παράγοντες που μπορεί να αυξήσουν ή να μειώσουν τα επίπεδα του άγχους στον οργανισμό σου.

Για παράδειγμα, ο κακός ή λιγοστός ύπνος για παρατεταμένη διάρκεια, πέρα από την απόδοση, επηρεάζει δραστικά το ύψος του στρες που μας καταβάλλει. Το ίδιο ισχύει για την υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης, αλλά και την κακή διατροφή,

Αντίθετα, λίγη γυμναστική ή το προτιμώμενο είδος άσκησης, εκτός το σωματικό όφελος σε περίοδο που απαιτεί την πολύωρη στασιμότητα, αποτελεί διέξοδο που τονώνει τον οργανισμό, ανεβάζει την ενέργεια και τη διάθεση, και βελτιώνει την ψυχολογία.

3. Αναζήτηση Υποστήριξης

Ο άνθρωπος είναι ένα ον κοινωνικό. Αυτό σημαίνει ότι αν κάτι μας δυσκολεύει, υπάρχει πάντα η επιλογή, και μερικές φορές είναι αναπόφευκτη, της αναζήτησης εξωτερικής βοήθειας. Αυτό στην προκειμένη σημαίνει είτε συνεργασία με κάποιον συμφοιτητή ή επίλυση αποριών από τον διδάσκοντα ή εξωτερικό καθηγητή, είτε ψυχοθεραπευτικές συνεδρίες για πιο μακροπρόθεσμα και δραστικά αποτελέσματα στο κέντρο Αυτογνωσία αλλά και το Κέντρο Ψυχολογικής Υποστήριξης Φοιτητών που προσφέρει δωρεάν το κάθε Πανεπιστήμιο. 

4. Περιβάλλον & Ρουτίνα

Τέλος, για τη μείωση του άγχους κατά την εξεταστική περίοδο, μεγάλης σημασίας είναι το περιβάλλον μέσα στο οποίο βρίσκεσαι. Προσπάθησε να εξασφαλίσεις εκείνο που σε ηρεμεί, είτε πρόκειται για έναν προσωπικό χώρο, είτε για μια βιβλιοθήκη, είτε για διάβασμα με φίλους δεδομένου ότι υπάρχει αλληλοκατανόηση και δε σε βάζει σε διαδικασία συγκρίσεων.
Ακόμη, χτίσε μια σταθερή ρουτίνα βοηθώντας τον οργανισμό σου να αποκτήσει ένα σταθερό ρυθμό. 

Διαβάστε τα τελευταία νέα της ανατολικής Αττικής μόνο στο anatolika24.gr.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *