16/05/2024 7:40 μμ

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Σπύρος Βρεττός: Ποια ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train) θα υποστηρίξει τις επεκτάσεις του Προαστιακού στην Αττική;

Η σημερινή ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρεται είναι τόσο προβληματική, που προκάλεσε την οξεία παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων


Σε εξέλιξη βρίσκονται οι διαγωνισμοί για τις αναθέσεις των επεκτάσεων του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα και Λαύριο, όμως όταν κατασκευαστεί η υποδομή οι υπηρεσίες θα παρέχονται από την Ιταλική Hellenic Train (ΤΡΑΙΝΟΣΕ), η οποία και θα μονοπωλεί το συγκοινωνιακό έργο για τα επόμενα 10-15 χρόνια σύμφωνα με τη σύμβαση που επικύρωσε πρόσφατα η κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή.

Η σημερινή ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρεται στα υπάρχοντα δρομολόγια (Αθήνα (Πειραιάς) – Αεροδρόμιο – Χαλκίδα – Κιάτο) είναι τόσο προβληματική, που προκάλεσε την οξεία παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων προς την εταιρία, ύστερα από τις συσσωρευμένες διαμαρτυρίες των επιβατών. Μόνο όποιος χρησιμοποιεί το μέσο μπορεί να καταλάβει πόσο προσβλητική είναι η συμπεριφορά της εταιρίας, όταν ακυρώνει και καθυστερεί δρομολόγια χωρίς καμιά ενημέρωση.

Παρά τις δηλώσεις του υπουργού μεταφορών για τη δυνατότητα επιβολής προστίμων μέσα από τη σύμβαση αποκλειστικής παραχώρησης, άλλες πτυχές της ίδιας σύμβασης όπως η δυνατότητα μετακύλισης της ευθύνης στον ΟΣΕ, το ελάχιστο εγγυημένο κέρδος, οι προκαταβολές πληρωμών από το δημόσιο κ.α δείχνουν ότι η Ιταλική εταιρία δύσκολα θα πιεστεί ώστε να παρέχει αδιάλειπτα το επιθυμητό επίπεδο υπηρεσιών προς τους επιβάτες.

Σε ότι αφορά δε τις προγραμματισμένες επενδύσεις σε νέα και μισθωμένα τρένα (με ορίζοντα το 2027), αυτές είναι αμφίβολο αν θα οδηγήσουν σε κάλυψη των επεκτάσεων με πύκνωση των δρομολογίων στον Προαστιακό της Αττικής, καθώς θα πρέπει να καλύψουν όλη την ελληνική επικράτεια.

Αν δεν γνωρίζαμε την ιστορική έξη της ΝΔ για τη μονοπωλιακή διάθεση των δημόσιων πόρων σε ιδιώτες, θα ήταν απορίας άξιο πως μια κυβέρνηση που ορκίζεται στις αξίες του ανταγωνισμού δεν χρησιμοποίησε ούτε το εργαλείο του ανοιχτού διαγωνισμού, ούτε τη δυνατότητα για το άνοιγμα της αγοράς των σιδηροδρομικών υπηρεσιών.

Κάτω από τις υπάρχουσες συνθήκες, αυτό που έχει σημασία είναι να ακούγεται η φωνή των επιβατών, να υπάρχουν συγκεκριμένες και άμεσες ενέργειες για την ποιοτική εκτέλεση των δρομολογίων καθώς και να αλλάξει κάποια στιγμή η τόσο “εξυπηρετική” συμπεριφορά των Ελληνικών κυβερνήσεων προς την εταιρία. Ας μην ξεχνάμε ότι μόλις 45 εκατομμύρια έδωσαν για την απόκτηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (επί κυβερνήσεως Σύριζα), ενώ θα λαμβάνουν ως επιχορήγηση 50 εκατομμύρια κάθε χρόνο από το ελληνικό προϋπολογισμό (!).

Σπύρος Ντ. Βρεττός

Διαβάστε ακόμη:

Μάτι 23 Ιουλίου 2018! Αδημοσίευτες εικόνες που σου σφίγγουν την καρδιά (βίντεο)

Μάτι! Ξεσπά η θεία των νεκρών διδύμων: «Στη γωνία υπάρχουν πτώματα…»

“Τραγική η κατάσταση στους δρόμους σε Μαρκόπουλο & Πόρτο Ράφτη! Είναι θαύμα που δεν θρηνούμε θύματα κάθε μέρα”

Διαβάστε τα τελευταία νέα της ανατολικής Αττικής μόνο στο anatolika24.gr.

1 σκέψη για το “Σπύρος Βρεττός: Ποια ΤΡΑΙΝΟΣΕ (Hellenic Train) θα υποστηρίξει τις επεκτάσεις του Προαστιακού στην Αττική;”

  1. Παναγιωτης Μπαζιωτοπουλος

    Ας γνωρίζει ο κύριος Βρεττός ότι η εξαγορά της Τραινοσέ απο τους πτωχευμένους ιταλικούς σιδηροδρόμους ήταν έργο λερής σκοπιμότητας των Βρυξελών…

    Προτάσεις εξαγοράς με πολλαπλάσια χρήματα και πολλαπλάσιες δυνατότητες υπήρχαν απο την Κινεζική COSCO και τους Ρωσικούς σιδηροδρόμους…
    Και οι δυο απορρίφθηκαν επειδή έτσι ήθελαν οι Βρυξέλες κατ’ εντολή των Αμερικανών γκάνγκστερς.
    Αυτά όμως τα καταπίνει και ο κύριος Βρεττός και ο κάθε Ελληνας μικροπολιτικός που κάνει άνευ αξίας αναφορά στο τίποτα για το τίποτα…

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *