25/04/2024 9:36 μμ

Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

Θυμάσαι το Πόρτο Λάφια; Στο λιμάνι της Ραφήνας το 1974 (φωτό)

Στα πρώτα χρόνια της ακτοπλοϊκής του ζωής όταν από τη Ραφήνα εξυπηρετούσε την Κάρυστο, το Μαρμάρι και τα Νέα Στύρα


Εμείς μεγαλώσαμε με το Πόρτο Λάφια. Όλα τα καλοκαίρια ως παιδί, πηγαίναμε στον Άγιο Νικόλα και βλέπαμε το πλοίο στο λιμάνι της Ραφήνας, και ήταν αυτό που μας έκανε τη μεγαλύτερη εντύπωση. Γιατί; Διότι είχε το χαρακτηριστικό να ανοίγει από μπροστά και όχι από πίσω. Πως να το ξεχάσεις! Και μόνο στην εικόνα του, έρχονται στο μυαλό πολλές αναμνήσεις…

Ορισμένα δευτερόλεπτα ιστορικής ακτοπλοϊκής αξίας εντοπίζει κανείς στην ελληνική ταινία “Το Σφάλμα” του 1974 με την Κάτια Δανδουλάκη, τον Γιώργο Χριστοδούλου και τον Θεόδωρο Κατσαδράμη.

Η ιστορία θεωρητικά εξελίσσεται στο Βόλο, ωστόσο κάποια ελάχιστα πλάνα κινηματογραφήθηκαν στο λιμάνι της Ραφήνας.

Εκτός από ένα ταξίδι στο χρόνο στη Ραφήνα, βλέπουμε και το Πόρτο Λάφια στα πρώτα χρόνια της ακτοπλοϊκής του ζωής όταν από τη Ραφήνα εξυπηρετούσε την Κάρυστο, το Μαρμάρι και τα Νέα Στύρα.

Όπως αναφέρει το ikarystos.gr, ήταν μια εποχή όπου στην Κάρυστο πήγαιναν τρία πλοία [Πόρτο Λάφια, Καστριανί Κέας και Κατερίνα]…

Ένα πλοίο ”σύμβολο” του Νότιου Ευβοϊκού, για πάνω από τρεις δεκαετίες.

Υπηρέτησε πιστά τις γραμμές Ραφήνα-Μαρμάρι, Ραφήνα-Κάρυστο και παλαιότερα Ραφήνα-Στύρα, από το 1968, χρονιά που ”κτίστηκε” στα ναυπηγεία Σωτηριάδη στο Πέραμα, μέχρι και αρχές του 2001, οπότε με αφορμή το ναυάγιο του Εξπρές Σάμινα, και το κλίμα που επικράτησε εναντίον των παλαιών πλοίων, παροπλίστηκε στο λιμάνι της Καρύστου.

Το Κάρυστος,(Πόρτο Λάφια) κατασκευάστηκε το 1968 στο ναυπηγείο Σωτηριάδη στο Πέραμα. Η σχεδίαση είχε γίνει από τον ναυπηγό κ. Γ. Σωτηριάδη, ενώ η μελέτη για την πρωτότυπη πλώρη του ανήκε στον ναυπηγό κ. Γ. Παπανδρόπουλο.

Την ίδια εποχή από το ίδιο ναυπηγείο κατασκευάστηκε και η παντόφλα ”ΑΦΑΙΑ”, η οποία ήταν αδελφό πλοίο του Κάρυστος.

Πράγματι λοιπόν το Κάρυστος είχε ξεκινήσει να χτίζεται για παντόφλα, αλλά στην συνέχεια άλλαξαν τα πλάνα του και κλείστηκε.

Το όνομα που επρόκειτο αρχικά να του δοθεί ήταν ”Μαρμάρι”, μιας και αρχικά τουλάχιστον ανήκε σε κοινοπραξία Μαρμαριωτών, αλλά τελικά ονομάστηκε ”Πόρτο Λάφια”, μετά από συνεργασία λόγω οικονομικών προβλημάτων της κοινοπραξίας με τον κ. Χ. Γούση, οικοπεδούχου στον οικισμό Πόρτο Λάφια, και με αυτό το όνομα ταξίδεψε μέχρι και το 1984, οπότε και πέρασε στην GOUTOS LINES και μετά από μία αρκετά ευρεία μετασκευή, πήρε το όνομα Κάρυστος.

Το 1995-96 πέρασε από τον κ. Γούτο στον κ. Γιάννη Μιλιλή (MILILIS LINES), ο οποίος ήταν μάλιστα και ο τελευταίος του κάπτεν, πριν παροπλιστεί για δύο περίπου χρόνια στο λιμάνι της Καρύστου, και τελικά πουληθεί στον σημερινό ιδιοκτήτη του.

Να πω ακόμα ότι εκτός του Γιάννη Μιλιλή (σήμερα καπετάνιος στο ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ), καπετάνιοι του είχαν διατελέσει ακόμα οι Α. Νόβας και Γ. Περουλάκης.

Το πλοίο σήμερα βρίσκεται παρατημένο στο Πέραμα, μετά την πτώχευση του νέου ιδιοκτήτη του, και αφού είχαν προηγηθεί εκτεταμένες εργασίες ανακαίνισης του. Πηγή: nautilia.gr

Διαβάστε ακόμη:

Σοκ με τη σεξουαλική επίθεση που δέχτηκαν δυό κοπέλες στη Βούλα

“Αν δε σ΄ αρέσει κυρία να πάρεις ταξί”! Χαμός από παράπονα για την Γραμμή 319

Το τρομακτικό τροχαίο που είχε ο Αντώνης στη Νέα Μάκρη (βίντεο)

Διαβάστε τα τελευταία νέα της ανατολικής Αττικής μόνο στο anatolika24.gr.

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *